لوازم یدکی هیوندای النترا.

WHY US ?
_

هیوندای النترا

بررسی معایب هیوندای النترا

هیوندای النترا (Hyundai Elantra) یکی از سدان‌های محبوب کمپانی هیوندای است که نسل اول آن در سال 1990 به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو که تاکنون هفت نسل از آن به بازارهای جهانی عرضه شده است، اولین بار در سال 1384 و با نام «هیوندای آوانته» به بازار کشورمان راه یافت و عرضه آن نیز تا سال 1391 ادامه داشت. هیوندای آوانته که در واقع نسل سوم النترا محسوب می‌شود، علی‌رغم کیفیت قابل‌قبول و پیشرانه توانمند نتوانست فروش چشمگیری را در بازار کشورمان تجربه کند.

WHY US ?
_

معایب هیوندای النترا چیست؟

در مورد هیوندای النترا فیس‌لیفت که در بین سال‌های 2014 تا 2016 در بازار کشورمان حضور داشت، می‌توان گفت که این خودرو، سدانی جذاب و مطمئن است که به نوعی حاصل تجربه چندین ساله کمپانی هیوندای در تولید نسل‌های مختلف هیوندای النترا محسوب می‌شود؛ البته باید قبول کرد که هیوندای النترا نیز مانند همه خودروهای جهان در کنار تمامی مزایا و توانایی‌های خود از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه قصد داریم برخی از آن‌ها را برای شما مخاطبین عزیز بازگو کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

معایب هیوندا النترا در طراحی ظاهری

_
طراحان شرکت هیوندای در طراحی نمای کلی النترا از خطوط حجم دهنده و اغراق آمیز فراوانی استفاده کرده‌اند که باعث شده هیوندای النترا نسل پنجم در مقایسه با نسل‌های قبلی کمی خشن‌تر و اسپرت‌تر به‌نظر برسد، البته نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که طراحی هیوندای النترا مخصوصا در نمای جلویی شباهت غیرقابل انکاری به هیوندای i40 دارد که در سال‌های گذشته به تعداد نسبتا کمی به بازار کشورمان وارد شده است.

به‌طورکلی باید گفت که طراحی هیوندای النترا یکی از مواردی است که کمی سخت می‌توان در مورد آن نظر داد، زیرا عده‌ای از کارشناسان آن را خاص و جذاب می‌دانند و عده‌ای دیگر عقیده دارند که شاید نمای ظاهری این خودرو در سال‌های اولیه طراحی آن یعنی در حدود سال‌های 2011 تا 2013 جذاب به‌نظر می‌رسید، اما هم اکنون در مقایسه با طراحی سایر سدان‌های هم تراز کمی قدیمی و نامتعارف است.

از بحث خطوط اغراق‌آمیز و ظاهر کاملا مشابه این خودرو با هیوندای i40 که بگذریم، به شیب بیش از حد سقف این خودرو می‌رسیم که شاید در نگاه اول بسیار جذاب به‌نظر برسد، اما بد نیست که بدانید شیب سقف بخش پشتی النترا باعث شده تا فضای سر نسبتا محدودی برای سرنشینان عقب پدید آید؛ همچنین زاویه تند سقف در ترکیب با ستون C نسبتا پهن این خودرو باعث شده تا شیشه عقب النترا بسیار کوچک‌تر از سایر سدان‌های این کلاس خودرویی از کار در بیاید.

کیفیت پایین متریال داخلی

 

 

_

فضای کابین هیوندای النترا از طراحی مناسبی برخوردار است و سبک آن نیز شباهت زیادی به سبک طراحی کابین هیوندای سوناتا YF دارد. تمامی اجزای کابین از ارگونومی خوبی برخوردارند و شرکت هیوندای تجهیزات متنوعی را برای سرنشینان این خودرو در نظر گرفته است، اما کیفیت مواد سازنده اجزای کابین النترا تنها نکته منفی است که در این بین به چشم می‌خورد. استفاده گسترده از قطعات پلاستیکی و بی‌کیفیت مسئله‌ای است که برای خودرویی در این سطح به هیچ‌وجه نمی‌تواند رضایت‌بخش باشد.

شاید در ساخت اجزای داخلی کابین مزدا 3 و کیا سراتو نیز از قطعات پلاستیکی استفاده شده باشد، اما متریال به‌کار رفته در ساخت کابین النترا در مقایسه با سایر رقبا از کمترین کیفیت برخوردار است. مطمئنا استفاده از این پلاستیک خشک و نسبتا بی‌کیفیت در درازمدت می‌تواند باعث ایجاد صداهای اضافی در فضای داخلی خودرو باشد.